Workshop NNEK: toegepaste psychologie voor commercieel succes!
 Op 28 juni verzorgden Paul de Heer, Mischa Coster en Frans van Rheenen van Guideology weer een succesvolle workshop ‘Toegepaste psychologie voor commercieel succes!’ Ditmaal voor meer dan 25 toprelaties van vermogensbeheerder NNEK. De mooiste reactie van één van de deelnemers: “Meestal doe ik 2 of drie nieuwe inzichten op. Op deze workshop waren dat er tenminste 7 of 8!”
Op 28 juni verzorgden Paul de Heer, Mischa Coster en Frans van Rheenen van Guideology weer een succesvolle workshop ‘Toegepaste psychologie voor commercieel succes!’ Ditmaal voor meer dan 25 toprelaties van vermogensbeheerder NNEK. De mooiste reactie van één van de deelnemers: “Meestal doe ik 2 of drie nieuwe inzichten op. Op deze workshop waren dat er tenminste 7 of 8!”

 Guideology
Guideology In het AD lees ik een artikel over het teruglopend aantal ANW uitkeringen en de gevolgen daarvan. Hiervoor wordt de directeur pensioenen van een grote verzekeraar geciteerd. De boodschap lijkt duidelijk: de inkomenspositie van jonge weduwen loopt meer gevaar dan voorheen. Ernstig gevaar! Daar moeten zij zich dus voor verzekeren. Gaat deze advertorial werken? Ik ben bang van niet…
In het AD lees ik een artikel over het teruglopend aantal ANW uitkeringen en de gevolgen daarvan. Hiervoor wordt de directeur pensioenen van een grote verzekeraar geciteerd. De boodschap lijkt duidelijk: de inkomenspositie van jonge weduwen loopt meer gevaar dan voorheen. Ernstig gevaar! Daar moeten zij zich dus voor verzekeren. Gaat deze advertorial werken? Ik ben bang van niet…
 Consumenten moeten financieel voor zichzelf zorgen. Dit in een wereld die steeds complexer wordt. Daardoor kunnen zij steeds moeilijker de juiste beslissingen nemen. Ze hebben coaching nodig. Ondanks – of wellicht juist door – alle informatie op internet. Een uitgelezen kans voor de financieel adviseur die een coachende autoriteit is! Dat is de adviseur van de toekomst die nu al begonnen is. Hoe wordt u die coach?
Consumenten moeten financieel voor zichzelf zorgen. Dit in een wereld die steeds complexer wordt. Daardoor kunnen zij steeds moeilijker de juiste beslissingen nemen. Ze hebben coaching nodig. Ondanks – of wellicht juist door – alle informatie op internet. Een uitgelezen kans voor de financieel adviseur die een coachende autoriteit is! Dat is de adviseur van de toekomst die nu al begonnen is. Hoe wordt u die coach? Hoe krijg je een bepaalde doelgroep zover dat die aandacht besteedt aan pensioen én daadwerkelijk in actie komt?
Hoe krijg je een bepaalde doelgroep zover dat die aandacht besteedt aan pensioen én daadwerkelijk in actie komt? De minister schrijft een brief over de evaluatie van het provisieverbod. Daarin staan interessante bevindingen uit de onderzoeken. Wat blijkt? Waardeperceptie van advies en vertrouwen zijn essentieel voor commercieel succes. Maar hoe realiseer en vergroot je die? Een aantal concrete tips vanuit de marketing en gedragspsychologie!
De minister schrijft een brief over de evaluatie van het provisieverbod. Daarin staan interessante bevindingen uit de onderzoeken. Wat blijkt? Waardeperceptie van advies en vertrouwen zijn essentieel voor commercieel succes. Maar hoe realiseer en vergroot je die? Een aantal concrete tips vanuit de marketing en gedragspsychologie!  Een grote pensioenverzekeraar wil deelnemers verleiden om de digitale ‘mijn’-omgeving te bezoeken. Dat biedt de deelnemers alle informatie én de verzekeraar krijgt minder inbound calls. Dat vraagt om informatie die duidelijk is én het gedrag positief beïnvloedt. Guideology optimaliseerde de communicatie voor deze klant op basis van subtiele psychologische technieken.
Een grote pensioenverzekeraar wil deelnemers verleiden om de digitale ‘mijn’-omgeving te bezoeken. Dat biedt de deelnemers alle informatie én de verzekeraar krijgt minder inbound calls. Dat vraagt om informatie die duidelijk is én het gedrag positief beïnvloedt. Guideology optimaliseerde de communicatie voor deze klant op basis van subtiele psychologische technieken. Hoe word je commercieel succesvol door klantgedrag te beïnvloeden met toegepaste psychologie?
Hoe word je commercieel succesvol door klantgedrag te beïnvloeden met toegepaste psychologie? De AFM constateert dat het vertrouwen in de financiële dienstverlening laag is. Het antwoord: meer regelgeving. Dat werkt averechts! Wat wel werkt: écht klantgericht handelen en duidelijke producten en diensten. Geen woorden maar daden!
De AFM constateert dat het vertrouwen in de financiële dienstverlening laag is. Het antwoord: meer regelgeving. Dat werkt averechts! Wat wel werkt: écht klantgericht handelen en duidelijke producten en diensten. Geen woorden maar daden!