Klant aan tafel met toegepaste psychologie! InFinance Hypovak Special 2019
Klanten zitten vaak niet te wachten op het noodzakelijke advies over aflossingsvrije hypotheken. Als hypotheekadviseur is je grootste uitdaging: je klant aan tafel krijgen. Dat doe je succesvol met de inzet van toegepaste gedragspsychologie. Speciaal voor InFinance delen overtuigexperts Mischa Coster en Paul de Heer van Guideology hun praktijkkennis met u. Lees hier het hele artikel en kom naar onze Masterclass op Hypovak! Lees verder

We zijn er best trots op dat
Op het FFP Forum stelt Christina Bazan y Kapteijns van Scildon dat de kwaliteit van pensioencommunicatie beter moet. Beter: voldoende frequent, juist, volledig én resulterend in actie van de pensioendeelnemer. Voor dat laatste moet je de mogelijkheden technieken uit de gedragspsychologie benutten, zo stelt zij. Helemaal mee eens! Maar hoe doe je dat? En waarom wil je actie van de pensioendeelnemer?
“Laat jezelf niet buitenspel zetten!”
Op 11 april sprak
Klanten met een aflossingsvrije hypotheek lopen in de ogen van DNB en AFM grote risico’s voor de betaalbaarheid na pensioendatum. Adviseurs moeten met deze klanten in gesprek. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan: de klant heeft geen gevoel van urgentie.
In InFinance Daily las ik twee interessante bijdragen. Theo Krins vraagt zich af de huidige berichtgeving over nut en noodzaak van aflossen van aflossingsvrije hypotheken wel zuiver is. Hij pleit daarom voor deskundig en weloverwogen advies van klanten door adviseurs. René Teuwen vraagt terecht aandacht voor klantgericht schrijven. Beide punten zijn belangrijk bij de benadering van klanten met een aflossingsvrije hypotheek. In deze column richt ik mij primair op adviseurs. Maar ook voor aanbieders is het interessant. Leest u even verder?
Waar wil uw klant u voor betalen? Een ‘eerlijke’ prijs is niet rationeel. Hoe gaat u daarmee om? En wat hebben slotenmakers en financiële dienstverleners met elkaar gemeen?