Zó help je consumenten om hun woonlasten betaalbaar te houden!
BNP Paribas Cardif biedt voor de Hypotheek Aflos Verzekering een slimme reboundservice: namens de adviseur ontvangt de klant na het gesprek een uitnodiging om alsnog deze verzekering online aan te vragen. Guideology optimaliseerde de uitnodigingen en reminders, voegde een activerende slotmail toe en voorzag de landingspagina’s van de juiste gedragspsychologische tweaks.
In een Guideology Talk namen we managers, sales, marketers en communicatiespecialisten van BNP Paribas Cardif mee door ons onderzoek, analyses, gekozen technieken en toepassing daarvan. Dat doen we overigens vaak na afloop van een project: leerzaam voor de opdrachtgever én wij vertellen graag over ons vak!

Nazorg is belangrijk! Zeker bij impactvolle producten als AOV. Daarom stelde Adfiz ons voor om een speciaal 
Voor marcom-, UX-, content- commerciële professionals  van Nationale Nederlanden, ING Bank, SNS en Ohra verzorgden wij een workshop over onbewust gedrag, psychologische overtuigingstechnieken en drempelverlaging volgens het REDUCE-model. Kennis die de deelnemers direct toepasten op hun eigen cases: directe output dus. Daarbij maken soms twee kleine woordjes het verschil, zo bleek!
Veel aspirant-verzekerden van Scildon willen stoppen met roken. Scildon helpt ze hierbij. Ze krijgen dan al direct de niet-rokerskorting! Zij behouden die, mits ze stoppen en gestopt blijven. Daarvoor heeft Scildon samen met Guideology een pilotprogramma opgezet en gelanceerd. Wij ontwikkelden de content en customer journey. Deze zitten vol met gedragspsychologische (communicatie)technieken om te stoppen met roken en om dit vol te houden. Deelnemers krijgen bijvoorbeeld na aanmelding een persoonlijk certificaat van deelname dat onbewust een beroep doet op hun commitment. Met diverse goed getimede mails worden klanten gemotiveerd te stoppen met roken en dit vol te houden. De journey wordt online gerealiseerd door Canvass Company. Lees verder in het persbericht van Scildon.
Nazorg moet – vanuit wet- en regelgeving en vanuit klantbelang. Ook biedt nazorg kansen vanuit gezond commercieel oogpunt. Doe het dus effectief: door middel van analyseren, digitaliseren en testen! 
Onlangs verscheen de brief van minister Hoekstra aan de Tweede Kamer over het Actieplan Consumentenkeuzes van het Ministerie van Financiën. In deze brief presenteert de minister 7 aansprekende innovatieve initiatieven in de financiële dienstverlening. Innovatief in dit kader: met de inzet van techniek en gedragsbeïnvloeding.
Daar sta je dan met je koffer, paraplu en vers uitgeprinte boarding pass. In je linkerhand de deurknop, in je rechterhand je iPhone waarmee je net een Uber besteld hebt om naar de luchthaven te gaan. En dan zie je het: een mailtje van je reisorganisatie. Een SMS eroverheen. Vluchtschema veranderd. Een tabel met nieuwe vertrek- en aankomsttijd. Reken, reken: 4 uur vertraging! Verder geen informatie. Wat nu? Alsnog naar de luchthaven? Bellen? Andere vlucht proberen te regelen? Stress, verdriet, boosheid en angst om te laat op je bestemming aan te komen schieten door je lichaam. Je overweegt om je 7400 Twitter volgers te betrekken in je boosheid. Om te bellen met de reisorganisatie dat ze maar wat moeten regelen voor je. Je weet het even niet meer…
Kent u dat? Relaties bezoeken uw site, maar zetten niet de volgende stap. Hoe help je deze mensen op een correcte manier over de drempel? Onze klant zocht hiervoor een aanpak. Want relaties bezochten de informatie over financiële planning wel, maar maakten te weinig afspraken hiervoor.
Actief klantbeheer moet. Want de markt verwacht een verschuiving van transactie naar relatie – waarbij uit die relatie de transacties (verkoop en service) voortvloeien. Voor u als professioneel ondernemer moet dit natuurlijk wél effectief en efficiënt. De experts van Guideology geven daarom concrete tips over hoe u dat met de inzet van gedragspsychologie in uw communicatie realiseert. Lees dus even verder!