Ook Veen Maximaal Wonen doet natuurlijk aan actief klantbeheer. Uitdagingen daarbij:

    • hoe krijg je de consument zover dat hij of zij een afspraak voor een adviesgesprek?

    • hoe verwerk je twee boodschappen in één brief?

    • Is verzenden aan het begin van de vakantie slim?

Wij optimaliseerden de bestaande uitingen van Veen Maximaal Wonen. Daarbij pasten wij onder meer technieken als evoking freedom, verliesaversie, een service frame, Zeigarnik effect en commitment & consistentie toe. En ja: wij adviseerden om inderdaad te verzenden aan het begin van de vakantie. Want uit eigen ervaring weten we dat hooguit 20 % van de mensen dan je uiting mist. Als het om e-mail gaat; hier betrof het een brief. Die blijft op de mat liggen; het aantal mensen dat je uiting niet leest is dan nóg stukken lager.

Voor het resultaat laten we graag Evert-Jan van der Veen zélf aan het woord:
“Beste Paul,

Ongekend zoveel reacties. We hebben alles weggedaan met 2 weken ertussen. Veel werk mee en nu nog kijken wat het gaat opleveren maar het aantal reacties is echt heel goed!”