In de pers

Ook in de pers worden onze bijdragen aan projecten regelmatig vermeld. Daar zijn we natuurlijk best trots op! Niet alleen daarom, maar vooral omdat u waarde hecht aan wat anderen over ons schrijven en zeggen, vindt u onderstaand een aantal recente publicaties. Leest u vooral even verder!

VvAA maakt van nazorg een feestje! – InFinance april 2021

“VvAA doet met het project Nazorg 2.0 mee aan het Actieplan Consumentenkeuzes. Doel van dit initiatief is om consumenten te activeren de digitale verzekeringscheck-up te starten, de daarin gevraagde relevante informatie te delen én het gehele nazorgtraject succesvol te doorlopen. Het project heeft inmiddels al tot verbluffende resultaten geleid.” Lees verder in het complete artikel  én zie de concrete resultaten!

 

 


Nazorg 2.0 in Actieplan Consumentenkeuzes van Ministerie van Financiën – InFinance april 2021

Guideology is kennispartner van het Actieplan Consumentenkeuzes. “Binnen het eind 2018 gestarte Actieplan Consumentenkeuzes werken de financiële sector, consumentenorganisaties, kennisinstituten en het ministerie van Financiën samen om vernieuwende manieren te ontwikkelen om consumenten een financieel gezonde keuze te laten maken. Uit de eerste afgeronde initiatieven zijn interessante inzichten verkregen, zo liet minister Hoekstra de Tweede Kamer dit voorjaar weten.” Het VvAA project waaraan wij samen met Eerstestap.nl bijdragen leveren is één van die projecten. Lees dus verder over het Actieplan Consumentenkeuzes. O ja: het Ministerie nodigt nieuwe initiatieven van harte uit; iets voor u?


Scildon stimuleert stoppen met roken met gedragspsychologie – Persbericht Scildon april 2021

Levensverzekeringsmaatschappij Scildon start een brede pilot waarbij consumenten die gaan stoppen met roken direct al in aanmerking komen voor de “niet-rokerskorting” bij overlijdensverzekeringen. Uit het persbericht: “Scildon heeft het pilotprogramma opgezet met ondersteuning van Guideology, experts in gedragsbeïnvloeding. De ontwikkelde content en customer journey ondersteunen de deelnemers met behulp van gedragspsychologische communicatietechnieken om te stoppen met roken. Consumenten die van het aanbod gebruik maken, krijgen bijvoorbeeld na aanmelding een persoonlijk certificaat van deelname dat onbewust een beroep doet op hun commitment. Met diverse goed getimede mails worden klanten gemotiveerd te stoppen met roken en dit vol te houden.” Lees hier het volledige persbericht.