Guideology is een initiatief van Mischa Coster en Paul de Heer. In Guideology is de expertise op het gebied van toegepaste psychologie, educatie, training, commercie, marketing en communicatie van financiële dienstverlening gebundeld.
Wij helpen financiële dienstverleners en adviseurs om het gedrag van klanten te begeleiden naar de juiste – wederzijds profijtelijke – beslissingen en daarop gebaseerd concreet gedrag door het gebruik van wetenschappelijk bewezen technieken en strategieën uit de gedragspsychologie.
Wij vinden het ontzettend fascinerend hoe mensen bewust en vooral onbewust beslissen en handelen en hoe dit gedrag beïnvloedt kan worden door de doelgroep een ander perspectief te tonen. Met alle beslissingen die mensen dagelijks moeten nemen is een perspectief dat mensen helpt om twijfels te reduceren een waardevolle insteek. Professionele inzet van gedragspsychologie is hiervoor een bewezen en krachtig instrument.
Recente publicaties
-
Reciprociteit: de mentale bankrekening oktober 31,2024
-
Toegevoegde waarde adviseur onvoldoende bekend oktober 7,2024
-
Succes met duurzame producten september 24,2024
-
Weerstand: de onzichtbare muur! augustus 26,2024
-
Het effect van de beïnvloedingstechniek Endowment Effect augustus 26,2024