Natuurlijk werken we met bewezen wetenschappelijke modellen. Ontwikkeld door collega professionals en door onszelf. Het GUIDE model is het model dat wij hanteren bij onze aanpak. Het is gebaseerd op de Intervention Mapping methodiek en daarmee wetenschappelijk gegrond en zeer effectief.
GUIDE staat voor:
edragsdoelstellingen bepalen
Welk gedrag willen we realiseren? Welk gedrag willen we voorkomen? Dat formuleren we samen. Duidelijk en met een nul-meting. Zodat er vanaf het begin draagvlak is.
uitzoomen
Het speelveld brengen we grondig in kaart – net als de boosters en barrières daarin. Denk aan aanbieders, adviseurs, consumenten, centrale organisatie, customer journey en touchpoints.
nzoomen
We echt de psychologische wetenschap in. We houden diepte-interviews met de doelgroep om te analyseren welke specifieke factoren het gedrag bepalen en op welke wijze we die kunnen beïnvloeden. Hiertoe voeren we onder meer desk research uit, analyseren we de interviews en matchen we de uitkomsten met de wetenschap.
esign van strategie
Opstellen van psychologische meest solide strategie: daar gaat het om! Daarbij werken we graag samen met jouw campagneteam, marketeers en communicatie experts.
xecutie
Van strategie naar concrete actie! Denk aan het inrichten van de customer journey & KPI’s en het starten van de communicatie. Natuurlijk bewaken we de kwaliteit van de uitvoering. Waar nodig borgen we de interne consistentie d.m.v. workshops en trainingen. Tenslotte verzorgen we het volledige projectmanagement en de afstemming tussen actoren.
Recente publicaties
-
De adviseur en AI: een kwestie van vertrouwen december 19,2024
-
Reciprociteit: de mentale bankrekening oktober 31,2024
-
Toegevoegde waarde adviseur onvoldoende bekend oktober 7,2024
-
Succes met duurzame producten september 24,2024
-
Weerstand: de onzichtbare muur! augustus 26,2024