Consumenten met aflossingsvrije hypotheken activeren? Met toegepaste psychologie!
Klanten met een aflossingsvrije hypotheek lopen risico, moeten geïnformeerd worden en in actie komen. Hiervoor moet communicatie zijn opgesteld met gedragspsychologische technieken en strategieën.
Guideology heeft samen met adviseurs en aanbieders de complete journey van klant en adviseur in dit traject in kaart gebracht. In dit model zijn alle contactmomenten met de klant opgenomen en is vastgesteld welk gedrag van de klant op ieder punt gewenst is. Daarna zijn de gedragspsychologische technieken en strategieën gekozen die dit gedrag optimaal beïnvloeden. Tenslotte worden deze verwerkt in de communicatie-uitingen van de aanbieder of adviseur.
De belangstelling van financiële dienstverleners is groot! Guideology helpt de eerste grote adviesorganisatie al met het uitnodigen van klanten voor het oriëntatiegesprek. Dat is het meest uitdagende deel van het project, zo blijkt in de praktijk. Een mooie uitdaging! Ook de workshops voor adviseurs over dit onderwerp blijken een schot in de roos!